Luis Seoane- A forma

Durante a traxctoria de Seoane, o emprego da forma combiou considerablemente polo que para o seu análise emplearei exemplos da evolución nos retratos, especialmente os das mulleres. A muller está moi presente no autor, sobre todo retratando dende mulleres campesiñas, mariscadoras e traballadoras; mulleres urbanas e modernas, como foi a sua propia muller e tamén dota a figura femenina de moito simbolismo, como na obra Mater Gallaecia que representa a terra, ou outras obras con mulleres víctimas da emigración da súa familia. Tamén incluo retratos de homes, porque son significativos na súa forma.

Na primeira etapa da súa obra, a muller aparecía reflexada cunha forma bastante marcada, empregandoa dunha maneira realista. A obra »Conversa» dos anos corenta é un bo exemplo. Nesta, atópanse varias mulleres moi defenidas, incluindo a súa vestimenta, apoiado polas cores, sombras e luces que dotan de volume e realismo as figuras das mulleres. A mesma sensación de realismo ten a segunda obra »Muiñeira» de case os anos 50.

''Conversa'' publicado no 1946
»Conversa» publicado no 1946
Muiñeira 1948
Muiñeira 1948

Arredor dos anos 5o a  color e a línea comezan a ser elementos autónomos. A cor era aplicada en grandes planos, con tonos vivos e intensos. Los trazos independientes de pintura negra estructuran la composición.

figura 1959
«Figura» 1959
figura 54
»Figura» 1954
figura 1958
»Figura» 1958

Na década dos 60, a pintura de Seoane chega ao esquematismo. A súa pintura evoluciona e as lineas estructurais reducen a forma ós esquemas fundamentais ate chegar a desaparecer. Isto fai que a figura se integre nun fondo sobre todo gracias a cor.  A obra “Mater Gallaecia” é a máis significativa, xa que é moito máis abstacto e esquematica respeto a súa pintura anterior. Este cambio débese en maior parte a influencia de Picasso.

mater gallecia 61
«Mater Gallecia», 1961
a-chambra-branca-1969 (1)
«A chambra branca», 1969

A partires dos anos 70, o pintor avanza cara unha pintura máis figurativa.  En “La silla amarilla” apréciase un debuxo marcado, de trazo gordo e negro, independente da car por completo , algo característico en Seoane.  . Pódese apreciar o significado do debuxo. Na pintura de Seoane sábese que é unha muller pola representación singular que fai dos peitos.  .

Seoane La silla amarilla, 1972
«La silla amarilla», 1972
seoane-muller-sentada-1976
«Muller sentada», 1976